zpět k menu Japonska zpět k hlavnímu menu
HORÁČKOVI
 dnes je stránka aktualizována 2.11.2007

Let tam

Do Japonska jsme letěli se společností Air France, Z Prahy do Paříže Airbusem A320-200, z Paříže na mezinárodní Tokyjské letiště Narita Airbusem A340-300. Z Paříže jsme nabrali směr Benelux, Dánsko, Švédsko, Finsko, ruské pobřeží Severního ledového oceánu. Na konci Uralu, asi ve třetině letu, jsme se vrátili nad pevninu a čekal nás dlouhý let nad Sibiří. Nad Japonským mořem jsme se již vítali s naší cílovou zemí.

Praha
Rozloučení s Prahou v 7.55 hodin.

Paříž Paříž
Nakládání kontejnerů se zavazadly v Paříži (11.42 - 11.52 hod.).

Součást Severního ledového oceánu - Karské moře v 16 hod. SEČ.

Po přelétnutí Západosibiřské nížiny ohraničené Obem a Jenisejem se po šesti a půl hodinách letu z Paříže nacházíme nad Středosibiřskou vysočinou. Norilsk zůstal za námi, Omsk a Novosibirsk pod námi. Poletíme přes Bajkal?

snídaně
Po celou dobu letu se o nás Air France výborně starala. Po startu jsme dostali bohatý oběd, během letu jsme si mohli chodit pro jídlo a nealkoholické i alkoholické nápoje. Večeři jsme přeletěli časem, před přistáním jsme dostali bohatou snídani.

Do Narity poletíme ještě 5.17 hodin, předpokládaný čas příletu je 6.46 hodin, aktuální čas v Japonsku je 1.29 hodin, do Narity nám zbývá 4 361 km. Letíme rychlostí 920 km/hod. ve výšce 11 125 m, venku je   -49°C, z Paříže jsme uletěli 5 417 km.

Před Východosibiřskou vysočinou jsme stočili let k jihovýchodu, přelétli horní tok řeky Leny, minuli Bajkal a pod námi bylo pohoří Stanovoj hřbet.

Let jsme si zpříjemňovali sledováním filmů nebo TV, posloucháním hudby, hraním her nebo sledováním trasy a parametrů letu (nebo jsme jedli a pili).

U Chabarovsku nám zbývá uletět za 2.59 hodin ještě 2 300 km, v Japonsku je 3.50 hodin, do Narity máme přiletět v 6.49 hodin.

Za Chabarovskem jsme stočili let velkým obloukem k jihu nad Japonské moře, minuli vlevo Sachalin a vpravo Vladivostok a blížili se k Japonsku.

Zatímco naše vlast se již ponořila do hluboké tmy, nad Tokyem začíná svítat, dnešní noc jsme si zkrátili o 7 hodin. (Na zpáteční cestě si prodloužíme o 7 hodin den. Cestou do Japonska jsme si tedy prodloužili život o 14 hodin?)

Z výšky 11 km je první pohled na Japonsko příliš vzdálený.

Zoom nám ale pomáhá.

Tokyjský záliv v Tichém oceánu.

Z Tokyjského zálivu se vracíme nad pevninu.

Na Tokyjské mezinárodní letiště Naritu jsme přistávali z Tichého oceánu, velkým obloukem jsme obkroužili Tokyo a tak jsme si mohli prohlédnout pobřeží.

Většina Japonců žije při pobřeží.

Ve velké zemi jsou i velké stadiony.

Japonská přesnost je znatelná i z velké výšky.

Cíl našeho letu, Tokyjské mezinárodní letiště Narita je již blízko.

Přistávání po 12 hodinách letu z Paříže (v 6.55 hod. japonského času = v 23.55 hod. SEČ) jsme mohli sledovat na osobním monitoru nebo přímo z okýnka letadla.